Ofis: 0 (212) 550 90 44            Mobil: 0(530) 222 91 44-45

Animasyon Nasıl İşe Yarıyor? Animasyonun Faydaları

animasyonun faydalari

Animasyonun Faydaları ve Temel Özellikleri

Şu an global bilginin parmaklarımızda olduğu, 7/24 ulaşabildiğimiz, teknolojik gelişmelerle ilerleyen bilgi çağında yaşamaktayız. İnternet çağında, internette bulunabilmek hayati öneme sahiptir. Sizlere animasyonun faydaları ve nasıl kullanabileceğinizden  bahsetmek istiyoruz.

Bilgi paylaşımı çağının başlangıcında, açıklayıcı (explainer video) videolar ortaya çıktı. Bu açıklayıcı videoların babası olan Powerpoint ilk olarak sahnede yerini almıştı. Bir ürünü, iş modelini, hizmeti ya da programı açıklamak için görsellerle birlikle yazılar kullanılıyordu.

Tekonlojinin gelişmesiyle, paketlenmiş bu bilgi açıklayıcı animasyon videolarına dönüşmeye başladı. Motion grafikler, hareketli objeler, karakterler ve seslerle zenginleştirildi. Artık izleyiciler her zamankinden daha çok etkileşim kurabilir hale geldi. Animasyonun faydaları online ve reel dünyada çokça kullanılıyor. Alttaki görselde genel faydalarını görebilirsiniz. ↓

nedenvganimasyon2

Acaba Animasyon Yaptırmalı mısınız? Sizin için doğru mu?

 

Crazyegg.com’un Anasayfasına koyduğu video sayesinde satışlarını %64 arttırdı!

Common Craft adlı firma, Twitter Rehberi adlı bir video oluşturdu. Twitter’ın tam olarak ne olduğunu ve nasıl çalıştığını anlatan bir animasyon çalışmasıydı. Basit grafikler ve açıklayıcı cümlelerle güzel bir animasyon oluşturmuşlardı. Animasyon büyük bir başarıya ulaştı ve 10 milyon izleyiciye ulaştı. Tanıtım animasyonu video pazarlama çağının sembolik başlangıcı kabul edildi bu başarı. Animasyonun faydaları saymakla bitmiyor.

Açıklayıcı- tanıtım animasyon videolar her türlü şirketin büyümesine ve müşterileri ile güçlü bir bağ kurmalarına yardım etmeye başlamıştır. Tanıtım animasyonları, kim olduğunu, ne yaptığınızı, neyi satışa sunduğunuzu, hizmetlerinizi bir arada, en kısa sürede ve en iyi şekilde anlatan en iyi araçtır. Mevuct müşterilerinize ulaşmanın ve iletişim kurmanın en kolay yoludur. Yeni müşteri bulmak için gelişmiş bir argümandır.

Çağımızda videoların önemini anlamak için Youtuba’a bakabiliriz. Aylık ortalama 8 milyon saat izlenmektedir. Ve bu da göstermektedir ki bu iletişim platformundan kesinlikle uzak kalmamalısınız. Animasyonun faydaları ndan biri de: Online olan herkese ve herşeye tanıtım animasyonunuz ile erişebilir, bağlarınızı hep canlı tutabilirsiniz.

Tanıtım animasyonlarının aslında geleceğe yatırım olduğunu reddetmek anlamsız olur. İnsanlar git gide daha fazla video izlemektedirler. Yeni nesil özellikle artık okumak yerine video izlemeyi tercih ediyor. Gelecek yıllarda (2-10 yıl) da artan müşterilere sahip olmak için tanıtım animasyonları en iyi yoldur.

Artık şirketlerin pazarlama stratejilerinde tanıtım animasyonları vazgeçilmez bir unsur olmaya başladı. Daha fazla müşteri çekme, website ziyaretçi sayısını arttırma konusunda kanıtlanabilir artış sağlamakta olduğundan kimse buna itiraz etmiyor. Üstelik tüm bu yararlarının yanında açık bir şekilde kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı milyonlara kolayca anlatırsınız. Geleceğe, geleceğin en önemli pazarlama aracına yatırım yapmaya hazır mısınız?

YouTube İstatistikleri1 MilyarTekil ziyaretçi her ay youtube’a girmekte.6 milyar ‘dan fazlaSaat her ay youtube izleniyor. Üstelik her yıl geçen yılı 2’ye katlıyor.

Animasyon Videolarının Temelinde Yatan Psikoloji

Beyin bilimi dediğimiz bir bilim türü vardır. Ve bu ses ve görselin tek bir mesajda bir arada, tek bir mesajın içinde var olmasını anlatan bir bilimdir bu. Araştırmalar göstermiştir ki, ses ve görüntü bir arada olunca, tek başına olmasına oranla, izleyen kişinin algısının %75 daha fazla olmaktadır. Bunun anlamı şudur, mesajınızı en iyi şekilde ulaştırmanın yolu videodur. Üç şeyi aklımızda tutmakta yarar var. Şimdi animayonun faydaları ve psikolojik alt temelleri ile inceleyelim.

1- Basit ve Açık Hikayeler Satışları Arttırır:

Hafızamız tek seferde sadece tek bir bilgiyi işleyebilir. Çok fazla detayla dolu sunumlar kafa karışıklığına neden olur ve çabuk unutulur. İşte bu nedenle basit ve açık tanıtım videoları mesajınızı iletmede daha başarılıdır. Beyin bu süreçte bilginin çok az kısmına odaklanabilir ve bilgiyi özümser.

2- Hafıza Önemli:

Beynin çalışan hafızası kısıtlı da olsa, izleyicinin ön bilgisi ve hafızasındaki eski bilgileri, tanıtım videonuzu izlerken anlama kapasitesini etkiler. Tanıtım animasyon videoları, izleyicinin eski deneyim ve bilgisine dayanan benzetmelere ( metaforlara) dayanmaktadır.

Müşterinin zaten bildiği hizmet ve ürünler, şirketinize olan güvenini arttırmaya yardımcı olmaktadır.

3- Video ve Sesler Kazanan Bir Araca Dönüşür:

Video ve ses bir arada olduğunda, kolay kolay unutulmayan iyi bir izlenim bırakır insan beyninde. Araştırmalar göstermiştir ki, ses ve görsel öğeler bir arada verildiğinde, anlatılan şey %75 oranda daha zor unutulmaktadır. Çalışmalar ayrıca bu şekilde algılamanın %58 daha fazla olduğunu da kanıtlamaktadır.

 

Psikoloji

Dünyadan Başarılı Örnekler:

Bir çok şirket tanıtım animasyonları ile satışlarını en az %20 arttırmayı başarmışlardır. Sosyal medyada paylaşılan videolar ile insanlara çok daha kolayca ve ekstra ücret ödemeden tanıtımlarını yapmışlardır.  Dropbox.com ana sayfasına koyduğu tanıtım animasyonu sayesinde kullanıclarının sayısını yüz milyonlara ulaştırmıştır. Animasyonun faydaları için iyi bir örnektir. Her yıl bu video sayesinde 10 milyon yeni kullanıcı kazanmakta ve yıllık 48 milyon dolar ekstra gelir elde etmektedirler.

 

Yazılarla uğraşmayın, bir dakikalık bir video 1.8 milyon kelimeye bedeldir!

Ürün videosunu izleyenler, izlemeyenlere göre

85%

Oranda satın almaya daha meyillidirler. Kaynak: TMG; We Capture

Animasyon Stilleri ve Kullanımları

Stiller:

Whiteboard- Beyaztahta Animasyonları

whiteboard animasyon- beyaz tahta animasyonu

Whiteboard izleyiciye onların gözleri önünde hikayeyi çizerek anlattığı için oldukça popüler olmuş bir tanıtım animasyon türüdür. İzlemesi oldukça eğlenceli ve izleyiciyi sarması ile meşhurdur. Daha çok izleyici kitlesine bir şeyler öğretme amacı ile kullanılmaktadırlar. Dijital bir el tarafından, beyaz ya da gri bir zemin üzerine objelerin ve çevrenin çizilerek aynı anda sözel olarak anlatılmasıdır.

 


2D – İki Boyutlu Karakterli Animasyonlar

2d animasyonlar

İki boyutlu animasyon türü de oldukça popüler bir animasyon türüdür çünkü yaratıcılık anlamında daha fazla seçenek sunmaktadır. Tamamen renkli ve hareketli görseller videoya tam anlamıyla can katmaktadır. 2D boyutlu animasyon daha geniş bir izleyici kitlesine hitap etme amacıyla kullanılabilir. Ürününüz ya da işiniz için daha yaratıcı ve biraz mizahi bir video oluşturmak istiyorsanız tercihiniz 2D animasyon olmalıdır.

 

 


İnfografik Animasyonlar

infografik animasyon

Şekiller, rakamlar,yüzdeler,istatistikler ve yazılarla çeşitli animasyon teknikleri ile harmanlayıp verilerinizi video animasyon olarak oluşturulur. İzleyici net bir şekilde bilgileri edinir.


3D – Üç Boyutlu Animasyonlar

3d animasyon ajansı

2 boyutlu gibi, 3 boyutta ta olanaklar sınırsızdır. Sahneler daha cilalı ve gerçekçidir. 3D animasyonlar üretiminin daha zor olması nedeni ile 2 boyuta göre daha pahalıdırlar. Daha detay gerektiren bir videodur ve izleyicilerin aklında kalmaları açısından biraz kötüdür. Eğer mesajlarınızın daha fazla akılda kalmasını istiyor iseniz farklı stilleri tercih edebilirsiniz.


Claymation Animasyonlar

animasyonun faydaları clay motion

Claymation ile karakterler ve objeler kil materyalinden yapılmış gibi görünmektedirler. Ayrıca kare kare sahneler gelir. Her sahne fotoğraflanır sonra montajlanır. Stop motion animasyon bu şekilde yapılır. Oldukça yaratıcı videolar oluşturubilir ve ücreti daha pahalıdır. Eşsiz ve etkileyici bir tanıtım videosu için bunu tercih edebilirsiniz.

 


Gerçek Çekim Tanıtım Filmleri

Bu tür tanıtım videosunda tamamen gerçek objeler ve gerçek kişiler kullanılmaktadır. Televizyon ve film reklamlarında kullanılan popüler bir türdür. Avantajlarının olmasına rağmen kısıtlarının da çok olduğu bir türdür. Tabi Hollywood bütçesi kadar bir bütçe ayırmayı düşünmüyorsanız! Açıklayıcı ya da eğitici olmaktan ziyade tanıtım için idealdir. Ayrıca zaman geçtikçe modası bitmektedir, yani hemen eskiyen bir video olur.


Karışık – Hibrid Animasyon Videoları

Evet, böyle bir şey de var. Whiteboard mu yoksa 2 boyurlu renkli animasyon mu kullanmalıyım diye kararsız kaydıysanız bu seçenek size göre. Farklı animasyonlarını bir arada kullanmak mümkündür. Sadece çok dikkat dağıtıcı olmamasına dikkat edilmelidir. Hibrid videolar oldukça eşsiz olabilir, benzeri az bulunur. İzleyicinin daha çok dikkatini çekebilir.

Animasyon Filmi Yaptırırken…Kiminle çalışmalı?

Öncelikle araştırma yapın. Farklı firmaların tanıtım animasyonlarını izleyin. Karar vermeden önce bu konuda gerekli bilgi edindiğinize emin olun. Karar verme sürecinde doğru ya da yanlış karar yoktur, kendinizi çok fazla baskı altında hissetmeyin. Doğru karar sizin için en iyi seçeneği bulmak ve seçmek olacaktır. Bir şirket ile çalışırken iyi şeyler sezinlemediyseniz, aklınızda soru işaretleri var ise o şirket ile çalışmayın. Sizinle iletişimi iyi olan, size bu süreçte yardımcı olacağına inandığınız bir firma ile çalışın. Sizin için animasyonun faydaları öncelikli ise sonuç odaklı firmaları bulun.

Öncelikle, firmanın yaptığı işlere bakın. Hangi firmalar ile çalışmışlar? Deneyimleri çok mu? Bunların cevaplarını bulmaya çalışın. Animasyon firmasının yaptığı işler ( portfolyosu) size en iyi fikri verecektir.

İyi bir firma seçmek oluşabilecek muhtemel baş ağrılarının çoğunun önüne geçmektir. Firma ile proje hakkında konuşurken kendinizi iyi hissetmez iseniz, şunu iyi bilin ki süreç ilerledikçe iletişiminiz daha da zorlaşacaktır. Çünkü animasyon filmi olışturmak uzun soluklu ve zor bir süreçtir. Tanıtım animasyonu oluşturma süreci sizin için eğlenceli bir süreç olmalıdır.

Sürecin başında eğlenerek çalışmanız, proje tamamlandığında ortaya çıkan işten ne kadar memnun kalacağınızın göstergesidir.

Genel Üretim Süreci

VG olarak, 5 aşamalı bir animasyon oluşturma sürecimiz vardır. Bu sayede etkili tanıtım videoları oluşturmaktayız.

ADIM 1 : KEŞİF – ANALİZ 

Bu süreç bazı şirketler tarafından atlanır. Fakat biz bu sürece oldukça önem vermekteyiz. Keşif adına projenin detaylarını oluşturmaktayız. Neleri, nasıl yapacağımızı ve müşterinin ne istediğini, videodan neyi amaçladığını keşfettiğimiz safhadır. Bu aşamada müşterinin tam olarak ne istediğini iyi anlamamızı sağlayacak soru ve cevapları bulmayı ve sürecin akışının sağlıklı olmasını sağlar.

ADIM 2: SENARYO

Animasyon firmalarının iyi olanları, bünyelerinde senaristler ve metin yazarları barındırırlar. Böylece müşteriler ile direkt iletişim kurabilirler. Keşif sürecinde senaristler oluşturdukları örnek senaryoları seçmeleri için müşterilerine gönderirler. Müşterinin istediği sonuçlara göre, onlarla iletişim kurarak senaryoda düzeltmeler yaparlar. Senaryo onaylandıktan sonra storyboard, görsel hikaye oluşturma safhasına geçilir.

ADIM 3: STORYBOARD

Üzerinde anlaşılan senaryo için sahnelerin tek tek el ile çizimi sahnesidir. Genel olarak animasyonun nasıl olacağının görselleştirilmesi burada olur. Animasyonun son halinin nasıl olacağına dair iyi bir fikir verir.

ADIM 4: ANİMASYON

Her şeyin hareket kazandığı safhadır. Müşteri tarafından onaylanan storyboard burada görsel obje ve karakterlerle animasyona dönüştürülür. Aynı senaryo yazarı gibi iyi bir animasyon firmasının kendi animatörleri vardır. Müşteri ile direkt iletişim kurabilmeleri büyük avantaj olmaktadır. Bu adımda, çizimler yapılır, sahnelerin arka planları oluşturulur, görsel artistlerin oluşturduğu çizimler, animasyon yazılımları ile frame bazında hareketlenir sahneler oluşturulur. Ses kayıtlarının, uygun ses efektlerinin ve müziğin eklendiği safhada budur.

ADIM 5: TESLİMAT

Projeniz tamamlandı. Tanıtım animasyonunuz potansiyel müşterileriniz ile bir çok kanaldan erişime açık halde. Videonuz bir çok formatta size teslim edilir. Böylece ister websitenizde, isterseniz Youtube.com ‘da isterseniz maillerde rahatlıkla kullanabilirsiniz.

 

 Animasyonların Kullanım Alanları

Tanıtım- açıklayıcı animasyonlar karışık fikir ya da içerikleri açıklama da kullanılsada, istenen sonuca bağlı olarak farklı amaçlar için de rahatlıkla kullanılabilirler. Animasyonun faydaları tamamen seçtiğiniz alana göre değişkenlik gösterir. Size bu konuda uzmanlığımız ile yardımcı olmak isteriz.

Teknoloji sektörü ya da sağlık sektöründe olsanız da, ya da dernek bile olsanız size uygun, tam hedeflerine uygun çözümler sağlayabilecek animasyonlar oluşturulabilir. Alt kısımda hangi sektörler için animasyonlar üretebileceğimizi başlıkları ile ortaya koymaya çalıştık.

Otomotiv

Ürün Performansı
Endüstri İstatistikleri
Araç Özellikleri
Parçaların Açıklanması

Biyoteknoloji

Ürün Altyapısı
Hasta Eğitimi
Yeni Ürün Tanıtımları 

Tüketici Ürünleri

Reklam
Ürün Hikayesi
E-mail İçin Satış Araçları
Sosyal Medya Yarışmaları İçeriği 

Eğitim

Eğitim Kampanyaları
Kitlesel/ halk eğitimleri
Çalışan eğitimleri
Koçluk Videoları 

Finans

Finansal konular hakkında eğitim araçları
Faturalandırma Güncelleme
Politikada değişiklikler
Finanslar araç açıklaması 

Devlet

Kanun Eğitimi
Kamu Spotu
Kanuni Süreç
Uyumluluk Eğitimi 

Sağlık & Güzellik

Ürün Özellikleri
Sosyal Medya Yarışması
Güzellik, sağlık sırları ve ipuçları 

İnsan Kaynakları

Ürünün anlamı, önemi ve tanıtımı
Çalışan eğitimi
Prosedür ve içsel bilgilendirme
Şirket için bildiriler 

Yiyecek & İçecek

Halkla ilişkiler kampanyaları
Reklam 

Kitlesel Yatırım & Kampayalar

Kampanya Videosu
Sponsorluk eğitim videosu
Destekçi teşekkür videosu 

Sanayi

Teknolojik eğitim
Makine kullanım eğitimi
Sertifika standartları 

Sigorta

Genel halk bilgilendirmesi
Poliçe inceleme 

Üretim

Ortak iletişimi
Üretim standartları
Kaynak bilgileri 

Pazarlama

Ürün oryantasyonu
Marka Yerleşimi
Satış ve pazarlama araçları 

Tıp & Eczacılık

Hasta eğitimi
Epitomoloji eğitimi
Kamu eğitimi
Fizik tedavi eğitimi 

Profesyonel Hizmetler

Sertifikalar
Değer belirleme – ekspertiz
Ticaret ve teknoloji fuarları tanıtımı 

Emlak – Gayrimenkül

Sektör bilgilendirmeleri
Talimatnameler
Emlak tanıtımları 

Perakende

Ürün sunumları
Sipariş süreçleri tanıtımı 

Kargo & Lojistik

Tedarik zinciri eğitimleri
Dağıtımcı bilgisi
Genel tanıtımlar 

Sosyal Medya

Yarışmaların mevzuatları
Tüketici eğitimleri
Kampanya eğitimleri 

Teknoloji / Yazılım

Ürün açıklamaları
Veri Görselleştirme
Demo 

Telekomünikasyon

Tarife tanıtımları
Ürün/paket tanıtımları
Sistem açıklamaları 

Turizm & Otelcilik

Tanıtım
Eğitim
Fırsatlar, indirimler, özel kampanyalar. 

Tübitak

Proje Tanıtımlarıİnteraktif Video Projeleri

 

 

 

button (23)

Share this post
  , ,


Fikirler “Animasyon Nasıl İşe Yarıyor? Animasyonun Faydaları

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.