Ofis: 0 (212) 550 90 44            Mobil: 0(530) 222 91 44-45

Geleceğin Pazarlama Aracı : Tanıtıcı Videolar & Animasyonlar

Geleceğin Pazarlama Aracı : Tanıtıcı Videolar & Animasyonlar

Geleceğin pazarlama aracı nedir? Bizce kısa ve etkili, izleyeni heyecanlandıran video ve animasyonlardır.

Tanıtıcı Videolar  & Animasyonlar: Satışlarınızı artırmak için kolay bir yol

Günümüzde insanların bir olay veya objeye dikkat kesilme sürelerinin 8 saniye gibi şaşırtıcı derecede küçük bir zamana inmiş olduğu gerçeği göz önüne alındığında, bir müşterinin etrafta takılmaya devam etme olasılığı sizin pazarlama stratejiniz açısından hayati bir öneme sahip olmakta. Evet, doğru duydunuz 8 saniye. Yani bir taksi çevirmeye yetecek sürede, ziyaretçiniz eğer siz onları ağınıza çekecek daha güzel bir yem hazırlamadıysanız bir başkasının daha harika olan ürününe yönelebilir. Neyse ki açıklayıcı videolar bu konuda kusursuz bir yardım sunmaktalar. Forrester Araştırmadan Dr. James McQuivey’e göre online bir etki yaratılmak istendiğinde bir dakikalık bir video 1.8 milyonluk kelimeye eşdeğer olmakta.

Tanıtıcı video ne demek ve online pazarlama stratejisi için nasıl bir öneme sahip?

Tanıtıcı video bir şirketi, ürünü veya hizmeti tanıtmak maksadıyla seyircileri hedef alan ve sizi onlara anlatan kısa bir fragmandır. Bu olanağı kullanarak, bir ürünü tanıtmak için çok geniş bir sözel ve sayısal içeriğe sahip olan bir arka plan bilgisi vermek yerine, bütün her şey güzelce seyircilerin bir tık uzağında olan bir video içerisinde verilmekte.

Her gün online video izlemekte olan 100 milyon internet kullanıcısı halihazırda bulunmakta. Dolayısıyla insanların anlatmak istediklerinizi video yoluyla duymak istemeleri esasen çok şaşırtıcı değil. Bu kullanıcıların büyük bir kısmı yaygınlaşmış videolara göz atmakta, ama azımsanmayacak bir kısmı da yeni bir şeyler öğrenmek belki de satın almak peşinde.  Haziran 2013de video yoluyla yapılmış olan reklam gösterimleri 20 trilyonu aşmıştı, ve comScorereport’a göre sürekli olarak artmakta. Bu geleceğin pazarlama aracı olarak videoların olduğunu kanıtlar.

Reklamcılıkla Özleşleşecek Pazarlama Tekniği

Günümüzde ise daha önce hiç olmadığı kadar çok sayıda, reklamcılıktan tutun da küçük olanlara kadar şirket online video furyasına katılmakta. BrightRoll tarafından 150 reklam şirketi yöneticisiyle yapılan bir araştırma göstermiştir ki bunların %91’i online videonun görsel reklamcılıktan daha verimli olduğuna inanmakta, ¼  ise televizyondan daha etkili olduğuna inanmakta ve %68’i de online videonun sosyal medyadan daha etkili olduğuna inanmakta.

Süreç ve Maliyet

Size kısa ve etkileyici bir video hazırlamanızda yardımcı olabilecek pek çok şirket piyasada bulunmakta. Tipi 60 saniyelik bir video için ödemeniz gereken tutar 1500 $ ila 15000 $  değişmekte. Tanınmış bir yapımcı tarafından hazırlanan kaliteli bir iş için 5000 $-7000 $ bir tutar ödemeniz gerekiyor. Fakat şunu unutmayın ki 60 saniyelik videonun hazırlanması haftalar almakta. Süreci oluşturan parçalar ise şunlar: senaryo, araştırma, stil ve illüstrasyon, resimli taslak, seslendirme ve animasyonlar ve son olarak efektler. Tanıtıcı video için yapmış olduğunuz yatırım ile bir müşterinin ürününüzü satın alma olasılığını %85 oranında artırmış olmaktasınız. Buna ek olarak, daha fazla ilgi uyandırmış oldunuz ve daha güçlü bir marka imajı yaratmış oldunuz, ayrıca Google arama sonuçlarını da artırmış oldunuz ( Google videolara bayılır) ve sitenize olan giriş çıkış sayısı da artmış oldu. Mark Zuckeburg şirketin ilk genel katılım toplatışında Facebook’un 5 yıl içerisinde çoğunlukla video olacağını ifade etti. Video gelecektir.

İdeal uzunluk

Eğer şirketinizin müşterilerin ilgisini çekmek için tanıtıcı videoya ihtiyaç duyduğunu kararlaştırdıysanız biraz daha teknik detaylara inelim. Can alıcı sorucu ise: İdeal uzunluk ne olmalı? Olmakta. Çoğunluk 60-90 saniyelik bir videonun yeterli olacağı kanısına sahipken, bir videoyu seyirciler için çerez haline getirecek tarifin onu 2 dakikanın altında tutmak olduğunu kabul etmekte.  Bu süre hizmet veya ürününüzü açıklamak için size yeterince zaman sunarken, ana fikri ve en önemlisi de izleyicilerin dikkatini dağıtmayacak kadar da kısa olmakta. Wista adındaki bir video hazırlama şirketi seyircilerin ortalama olarak videoları ne kadar süre izledikleri bulmak amacıyla tonlarda şirketin videosunu analiz etmiş bulunmakta.

İlk 10 Saniye Çok Önemli

Videoyu kapatamadan önce hedef kitlenin dikkatini çekmek için toplam 10 saniyeye sahipsiniz. Sonrasında ise 1 dakikaya ulaşıldığında izleyicilerinizin yarısını kaybetmiş olacaksınız. Genel kanı ise ne kadar kısa o kadar iyi şeklinde olmakta, fakat eğer şirketinizi tam anlamıyla açıklamak için daha fazla süreye ihtiyaç duyduğunuzu düşünüyorsanız gerekli olan zamanı harcayın. Yalnız şunu unutmayın ki 2 dakikadan sonra seyircilerin yarısından fazlası hesabı ödemeden masadan kalkmış olacaklar.

Unutulmaması gereken Tüyolar

  • Konuya odaklanın ve anlatacak bir hikâyeniz olsun. Kısa ve öz bilgiler hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracak.
  • Diyaloğu kısa ve öz tutun. Uzun cümleler yerine anlaşılır ve hazmedilmesi kolay bir dil ve anlatım tarzı kullanın.
  • Eğer birden fazla ürün veya konsept tanıtmayı düşünüyorsanız 2 veya 3 küçük video hazırlamayı düşünün.

 

Bir şirketin imajını tanıtmak, bir ürünü anlatmak ve satmak, bir şey açıklamak veya sadece seyircilerin dikkatini çekmek için bile amaç ne olursa olsun, tanıtıcı videolar online pazarlama için kusursuz bir araç görevini görmekteler. Bu videolar pazarlama stratejileri arasında giderek daha popüler hala gelmekte ve büyük ölçüde etkili olmaktadırlar. İlk başta zaman ve para kaybı olarak görülebilir, fakat o davetkâr oynat butonunun açılış sayfanızda bulunması neticesinde, geri dönüş oranı ve müşterilerin size olan bağlılığı tavan yapacaktır.

Tanıtıcı animasyon kullanmanın faydalarını anlattığımız yazıya göz atabilirsiniz.

 

Share this post
  


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.