Ofis: 0 (212) 550 90 44            Mobil: 0(530) 222 91 44-45

Pazarlama Animasyonunun Faydaları – Ticaret & Pazarlama İçin 14 Fayda

Pazarlama Animasyonunun Faydaları - Ticaret & Pazarlama İçin 14 Fayda

Ticari faaliyetler ve büyüme artık eskisi gibi değil. Dünyanın her tarafındaki pazarlamacılar sürekli olarak markalarının ve şirketlerinin gelişimi için yeni yollar aramaktadırlar. Son zamanlarda ön plana çıkmaya başlayan ticari gelişim yollarından biri de kısa animasyon videolarının kullanımıdır. Eğer video sizin pazarlama stratejinizde halen bir yer edinemediyse, çıkmaz bir sokağa doğru yürüyorsunuz demektir. Pazarlama animasyonunun faydaları oldukça fazladır. Doğru bir animasyon videosunun kullanımı ile sizin pazarlama departmanınız başarılı sonuçlar almaya başlayacaktır. Bu yol kullanıcı (müşteri) katılımının en kolay yolludur.

Uluslararası Biyoteknoloji Merkezinin yapmış olduğu araştırmanın da gösterdiği gibi 2000 yılında ortalama dikkat süresi 12 saniye iken 2013 yılında bu süre 8 saniyeye inmiştir. Bu durum markalar için mesajlarını iletmenin ve ürünlerini geliştirmenin ne kadar önemli olduğunu bizlere göstermektedir. İnsanlar çoğunlukla görerek öğrenenlerden olmakla kalmayıp aynı zamanda videolardan yazılı metinlere kıyasla %68 daha fazla bilgi edinmektedirler.

Pazarlama Animasyonunun Faydaları – 14 Fayda

Online videolar yazılı metinlere kıyasla markanızın müşterilerine aktarmak istediği ana mesajı daha yüksek bir seviyede ve web sitesi ziyaretçilerinin çok daha yüksek bir yüzdesine aktarmaktadır. Ticari bir animasyon videosunu seyretikten sonra, sizin web sitenizin ziyaretçilerinizin sayısı artmakla kalmayıp ziyaretçiler sizin ürününüzü veya hizmetinizi, nasıl işlediğini ve faydalarının neler olduğunu daha iyi anlayacaklardır.

Animasyon Videolarının yeni havalı pazarlama yöntemi olduğuna dair bir şüphe yok, böyle olmasının ondört nedeni ise bunlardır:

1. VİDEOLAR ONLINE MEVCUDİYETİ VE GÖRUNÜRLÜĞÜ ARTIRIR.

Eğer sizin web siteniz gelişimi için bir animasyon videosu kullanmaya karar verirse, ihtimal odur ki siz arama motorlarında markalarının cirolatmak için hala eski moda yöntemler kullanan rakiplerinize karşı çok daha yüksek paunlar alacaksınız. Ana sayfanızda veya karşılama sayfanızda bir videonun olması hedef müşteri kitleniz üzerinde markanız ve ürünleriniz ile ilgili büyük bir etki bırakacak ve bu durum da onların ürenlerinize gerçekten ilgi duymalarına ve sonunda o ürünleri satın almalarına neden olacak. Ürünleriniz ile ilgili bir animasyon videosu eklemek değişimi artırmanın ve online mevcudiyeti ve görunürlüğü artırmanın en iyi yollarından biridir. İnsanlar videolarla başka hiçbir mecraya benzemeyen şekilde ilişki kurarlar ve bu da pazarlama animasyonunun faydaları kapsamındadır ve  hedef müşteri kitleniz üzerinde etki bırakmanıza yardım edebilmesinin nedenidir.

2. VİDEOLAR DAHA İYİ KULLANICI KATILIMI SAĞLARLAR

En son ne zaman oturup bir şirketin broşürünü okuduğunuzu veya en son ne zaman sonsuz sayıda web sayfası boyunca yayılmış olan uzun içerikleri okumak için bir web sitesine girdiğinizi hatırlıyor musunuz? Denemeyin bile. Kısı ve yeni bir açıklayıcı videodan kolayca ihtiyac duydukları bütün bilgileri edinebilecek iken kim çok fazla bilgi okumak ister ki. Video sizin hedef izleyicinizi onun umduğu süreden daha fazla alıkoyma ve izleyicinin sizin ürününüze ilgi göstermeye başlamasına neden olacak güce sahiptir. Eğer izleyici izlediği şeyi beğenirse, sizin ürününüze bağımlı hale gelecek ve sadık bir müşteri olacaktır.

3. VİDEO DAHA KOLAY İLETİŞİME GEÇMENİZİ SAĞLAR

Kısa pazarlama animasyonunun faydaları kümesinde iletişim kolaylığı sağlamak ta vardır. Hiç hedef müşteri kitlenizi ürününüz ile ilgili karmaşık açıklamalarla sıkmayı denediniz mi? Asla işe yaramaz. Değil mi? Mesajınızı potansiyel bir müşteriye video ile aktarmayı deneyin hepsi dikkat kesilecektir. Kısa bir video ile, siz herkesin mesaja ulaşımını sağlayan düzenli ve basit bir yol ile bilgi iletebilirsiniz. Bir video müşterilere ürünü ve bu ürünün nasıl çalıştığını yazılı içerikten, çubuk grafiklerinden, dilim grafiklerinden ve statik resimlerden çok daha kolay açıklayacaktır. Vizyonunuzı ve düşüncelerinizi bir video ile aktarmak günümüzün bir ihtiyacıdır. Eğer karşılama sayfanızda bir videonuz yoksa hala nasıl ilerlemek ve gelişmek geretiği ile ilgili ikilem içerisinde olacaksınız.

4. SİZİN HEDEF MÜŞTERI KİTLENIZ DAHA ÖNCE HİÇ OLMADIĞI KADAR VİDEO İZLİYOR

Biz linklerin(bağlantıların) her saniye paylaşıldığı, durum ve tweetlerin her dakika güncenlendiği ve herkesin bilgisayar ve telefon ekranı karşısında zamanlarının büyük bir kısmını geçirdiği bir dünyada hayata kalmaya çalışıyoruz. İnsanların %78 en azından haftada bir kez video izlerken %55 hergün izlemekte. YouTube tek başına günde 4 milyardan fazla izlenme almakta, ve googlen ardından en büyük ikinci arama motorudur. Bu durum açıkça göstermektedir ki daha önce hiç olmadığı kadar video izlenmektedir. Ticaretinize bir video ekleyip değişimi görmenin daha iyi bir zamanı olamazdı.

5. VİDEOLAR SİZİN RAKİPLERİNİZE DE YARDIM ETMEKTE

Evet! Kabul edin, siz rakiplerinizin web sitelerinde gezinip ve o mükemel ve renga renk Ticari videonun sizin web sitenizde de olmasını herzaman istediniz. Açıklayıcı animasyon videoları uzun bir süredir ortalıktadır ve ticaretlerin(şirketlerin) gelişmesine ve büyümesine yardımcı olmuşlardır. Kıdemli pazarlama yöneticilerinin %81’nin pazarlama programlarında online video içeriklerini kullandıkları gerçeği bütün markaların kendi çıkarları için animasyon videolarından kelimenin tam manasıyla yararlandıklarının yeterli bir kanıtıdır. Sizin de sürüye katılma vaktiniz geldi. Rakiplerinize onların çok arkasında olmadığınızı gösterin ve onları ürününüzün mükemel bir videosu ile şaşırtın. Pazarlama animasyonunun faydaları herkesin farkettiği bir şey siz de geç kalmayın!

6. VİDEOLAR; ARANMASI KOLAY

Hedef müşteri kitlenizin ürününüze en yaygın ulaşım yolarından biri ürününüzü online olarak aratmaktır. Videolar arama motorlarında kolayca bulunurlar böylece müşteriler sizin ürününüzü tanımış olurlar. Sosyal medya organik Google aramasını etkileyebilir ve sizin web sitenize veya reklam sayfanıze bir giriş noktası olabilir. Videolar Goolge arama sonuçlarında yüksek bir sıraya sahiptirler. Linkedin,Twiteer,Quora, ve diğer ağlar yine aynı şekilde kolayca ulaşılabilir olup sizin videonuz bu ağlarda kendine bir yer edinebilir ve çok kısa bir sürede dilden dile dolaşır hale gelebilir.

7. VİDEOLAR HERGÜN PAYLAŞILMAKTA

Her dakika 700’den fazla YouTube videosu Twitter’da paylaşılmaktadır. Video paylaşımı sosyal medyanın entegre bir parçasıdır ve bir video çok kısa bir sürede yayılabilmektedir. Facebook’dan bahsetmişken 500 yıllıdan fazla bir değere sahip YouTube videoları hergün Facebook’da izlenmektedir. Videolar benzer düşüncelere sahip bireyler,arkadaşlar,meslektaşlar ve dostlar arasında paylaşılmaktadır. Yani, eğer sizin hedef kitlenizde olan bir müşteri videoyu beğenirse bu kişi bu videoyu benzer bir ürüne veya hizmete ihtiyaç duyan insanlarla paylaşacaktır. Pazarlama animasyonunun faydaları en çok paylaşıldıkça ortaya çıkar. Eğer sizin videonuz herkes tarafından paylaşılmaya veya internet ortamında yayılmaya yeterli olacak özelliklere sahip ise sizi şikretinize bir marka adı inşaa etmiş olacaksınız. Açıklayıcı videonuzu edindikten sonra, bu videoyu herkesle paylaşmaya başlayın ve eğer insanlar izlediklerini beğenirlerse sizin ürününüz çok kısa bir sürede kendisine bir ün elde etmiş olacak.

8. VİDEOLAR DAİMİDİRLER BU NEDENLE UYGUN MALİYETLİDİRLER

Web sitenize bir video eklemenin en iyi tarafı bu videonun sürekli olarak düzenlenmesine ve güncenlenmesine ihtiyaç duyulmamasıdır. Oraya konulduğu andan itibaren ve insanlar onu sevdikten sonra, herzemen İnternete olacaktır sadece bir tık ötede. Bunun anlamı sizin düzenli olarak broşürlerinizi, kullanım kılavuzlarınızı ve web sayfalarınızı günceleme ihityacınızın olmayacağıdır. Ve animasyon videolarının kullanımının en büyük faydası, videolara yeni bilgilerin eklnemesi gerektiği durumlarda bile bu bilgiler kolaylıkla düzenlenip güncelenebilmesidir bu durum da gelişim için video kullanımını uygun maliyetli bir uygulama haline getirmektedir. Siz videonuzu geliştirmel için ilk başta bir medya satınalımını veya video fonunu göz önünde bulundurmalısınız, fakat kiranın ödenmesinden sonra yayından kaldırılan TV reklamlarının aksine videolar sizin karşılama sayfanızda daima olarak kalacaklardır.

9. VİDEO MÜŞTERİLERİN ÜRÜNÜNÜZÜ ALABİLMELERİ İÇİN KISA YOLDUR

Giyim kuşam alışverişi yapanların %34’ü online olarak izledikleri bir video reklamının ardından ürünü satın alırken %16’lık kesim TV reklamını izledikten sonra ürünü satın almaktadırlar (ReeISEO). Bir müşteri bir TV reklamını izleyince ‘’hemen satın al’’ olanağına sahip değildir fakat online videolar ile müşterinin hemen videoyu izledikten sonra ürünü almasını sağlayabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey videonuza doğrudan bir bağlantı linki eklemenizdir. Bu günlerde herkes online alışveriş yapmayı sevmektedir. Çünkü bu şekilde alışveriş yapmak hem uğraştırıcı olmamakta hem de kolay olmaktadır. Online bir videoya sahip olmak hem sizin hem de müşteriniz için bir kısayola sahip olmak demektir.

10. VİDEOLAR İZLEYİCİLERİNİZİ EĞİTİR, BİLGİLENDİRİR VE EĞLENDİRİR

Müşterilerin %60’dan fazlası onları satın almak istedikleri bir ürün hakkında eğiten bir videoyu izlemek için 2 dakikadan fazla bir zaman harcayacaklar (Kaynak: MarketingCharts.com)

Videolar izleyicileri ekrana adeta yapıştırma gücüne sahiptirler ve insanların aklını çelmenin ne kolay yolarından biridir. Bizler görüntü ve ses ile yönlediriliriz. Animasyon hareketli hikayeler anlatmanın ve müşteriler ile online video yolu ile duygusal bağ kurarak onların dikkatini çekmenin harika bir yoludur. Videolar ile onları güldürebilir, gülümsetebilir,kızdırabilir hatta ürününüzü almaları konusunda ikna edebilirsiniz. Kısa pazarlama animasyonunun faydaları hikayeniz, üslubunuz iyiyse maksimuma çıkar. Harika bir senaryoya sahip berrak bir video hedef müşteri kitlenizin dikkatini cezbetme konusunda asla başarısız olmayacaktır.

11. VİDEOLARDA ANINDA GERİ DÖNÜŞ ALMA İMKANINIZ VARDIR

İnternete herkes herhangi bir konu üzerine olan düşüncesini ifade etme şansına sahiptir. Online videolar da farklı değilerdir. Eğer insanlar videonuzu beğenirlerse, videonuza övgüler yağdıracaktırlar ve eğer videonuz kötü ise yine size bunu açıkça belli edeceklerdir. YouTube’de bulunan yorum kısmı izleyicilere video ile ilgili samimi görüşlerini ifade etme özgürlüğünü tanımaktadır. Bu harika bir şeydir. Bu sayede siz videonuzun popülerliğini ve insanların onu beğenip beğenmediğini kontrol edebilirsiniz. Geri bildirimler pazarlama animasyonunun faydaları için önemli bir alan teşkil eder. Yorumlar sayesinde aynı zamanda hedef müşteri kitlenizi tanıma fırsatını elde etmiş olursunuz, onların beğendiklerini beğenmediklerini ve ihitiyaçlarını öğrenmiş olursunuz.

12. VİDEOLAR MOBİL TELEFONLARIN VE TABLETLERİN BİR PARÇASI OLMUŞLARDIR

Online video görüntüleme günümüzde mobil telefon trafiğinin %50’sini ve kimi ağlarda trafiğin %69’nu oluşturmaktadır.(Bytemobile Mobil Analitik Raporu)

30 saniyelik mobil video reklamları %88.3’lük bir tamamen izlenme yüzdesine sahiptirler.(Ritim Sezgileri)

Pazarlamacıların %85’den fazlası yakın gelecekte mobil reklamcılık bütçesini artırmayı planladıklarını ifade etmişlerdir.( Ulusal Reklamcılar Derneği ve MediaVest)

Dünya sanal bir dünya içine küçüldükçe videolar mobil telefonların giderek daha büyük bir parçası haline gelmektedirler. İnsanlar telefonlarını video izlemek için kullanmaktalar ve eğer şirketiniz için online bir animasyon videosu edinmek istiyorsanız bu sizin için harika bir haber. Potansiyer müşterilerinizin ve iş ortaklarınızın sizin açıklayıcı videonuzu yoldayken tabletlerinden izleyebilmeleri harika olmaz mıydı.

13. VİDEOLAR ESKİ MÜŞTERİLERİNİZİN SİZE GERİ DÖNMESİNİ SAĞLAR

Harika bir video ile aynı zamanda eski müşterilerinizin dikkatini de çekebilirsiniz. Video şirket için bir marka değeri olacaktır ve insanlar sizin ürününüzü bir daha denemeye can atacaklar. Video reklamları şirketiniz ve müşterilerinizin arasına inanç ekleyecektir. Video ile pazarlama yöntemini kullanan pekçok web site sahibi video eklemenin özellikle yeni video ekledikleri ve var olan videoları günceledikleri zaman web sitelerine olan terkradan ziyaretleri artırdığını görmüşlerdir.

14. VİDEOLAR İLE TİCARETİNİZİN BÜYÜMESİNİ ÖLÇEBİLİRSİNİZ

Videoların kullanımı ile yapılan analizler pazarlama stratejinizin başarısını veya başarısızlığını değerlendirmenin ve ölçmenin harika bir yoludur. Sizin pazarlama takımınız onlar için neyin işe yaradığını ve yaramadığını ve ayrıca şimdi neyin işe yarayacağıyla ile ilgili fikir edinebilirler. Çözümleyiciler hangi videoların ve sosyal medya aktivitelerinin satışlarınızı artırdığını belirlemek konusunda size yardım edebilirler.Bu başka mecralarda yapılması mümkün olan birşey olmayabilir, fakat online pazarlamanın ve video kullanımının en iyi yönü stratejinizi her aşamada değerlendirebilmeniz ve uygun biçimde geliştirebilmenizdir.

Share this post
  


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.