Ofis: 0(212) 550 90 44            Mobil: 0(530) 222 91 44-45

Tanıtım Animasyon Fiyatları Nedir? Fiyatlandırma Nasıl Yapılır?

Tanıtım Animasyon Fiyatları Nedir? Fiyatlandırma Nasıl Yapılır?

Animasyon Fiyatları Hakkında Genel Bilgi

Tanıtım videolarının genel özeliklerini biliyorsunuz. Kısa, izleyiciyi satan bu tanıtım animasyonlarını son zamanlarda tüm firmalar kullanmaya başladı. Genellikle 60-90 saniye uzunluğundaki bu animasyonlar, şirketlerin ürünlerini, hizmetlerini tanıtırlar. Birçok türü vardır, en popüleri “animasyon” videolarıdır. İnternette animasyon fiyatları nasıl belirlenir hakkında çok fazla bilgi yok. Animasyon fiyatları hakkında kapsamlı bir rehber oluşturduk.

Konu tanıtım animasyonu fiyatları olunca ortada biraz kafa karışıklığı olduğu aşikardır. Araştırırsanız zaten görürsünüz, fiyatlar 500 TL ile 50.000 TL arası değişkenlik gösterebilmektedir. Şimdi hangisini tercih edip, ne kadar ödemeliyim diye kendinize soruyorsunuz. Bütçenize uygun bir animasyon fakat aynı zamanda kaliteli olsun da istiyorsunuz. 2D Renkli karakterli animasyon mu, infografik mi, whiteboard mu yoksa canlı tanıtım film mi çeksem diye kararsızsınız. Bu ve bunun gibi bir çok soru kafanızı karıştırıyor. İşte size bu makalemizde sorabileceğiniz her sorunun cevabını vermeye çalışacağız.

  • Animasyon Tanıtım Filmi Ne Kadara Mal Olmakta?
  • Animasyon Videosunun Oluşturulma Süreçleri
  • Bir Animasyon Firmasında/Stüdyosunda Nelere Dikkat Etmek Gerekir?
  • Tanıtım Videosu Türleri

Animasyon Tanıtım Filmi Ne Kadara Mal Olmakta?

Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz: Ne kadar öderseniz o kadar elde edersiniz. Yani ne kadar ekmek o kadar köfte. Eğer insanların videonuzu gerçekten izlemesini ve ona olumlu tepki vermesini isterseniz ( satın alma, anlama, paylaşma, hakkında konuşma vb.), izlenmeye değer bir şey oluşturmanız gerekmektedir. Apple, Salesforce gibi büyük firmaların ne yaptığına bakarsanız, ürünlerinin tanıtım maliyetlerini ve bütçelerini kısmadıklarını görürsünüz. Yaptıkları tanıtımın onların değerine uygun olmasını bekleriz ve gerçekten de çok kaliteli videolarla karşımıza çıkarlar. İtibar görecek, kaliteli bir animasyon videosuna sahip olmak istiyorsanız, dakikasına en az 3000 TL -15000 TL harcamayı göze almalısınız. Animasyon fiyatları bir çok sürecin birleşmesi ile belirlenir.

Muhtemelen dur bir daha bakıyım, doğru mu okudum diyorsunuz. Evet doğru duydunuz. Öncelikle bu gerçek sizi biraz sarsabilir fakat ödeme detaylarını gördüğünüzde hak vereceksiniz. Sizin için genellikle büyük ajansların animasyon fiyatları politikasını sunmak isteriz.

Hangi Aşama Nasıl Ücretlendiriliyor?

Üretim SüreciSaatSaatlik Ücreti – TLToplam – TL
Proje Araştırma, Keşif Ve Analiz575 TL375 TL
Senaryo + Revizyonlar2575 TL1875 TL
Stroyboard Ve Tarz Seçimi + Revizyonlar2560 TL1500 TL
İllustrasyon-Çizim / Tasarım + Revizyonlar4075 TL3000 TL
Görsel Satın Alımları1100 TL100 TL
Animasyon + Revizyonlar6075 TL4500 TL
Seslendirme3100 TL300 TL
Ses Efektleri & Tasarım + Revizyonlar575 TL375 TL
Müzik Satın Alımları2100 TL200 TL
Son Düzenleme + Revizyonlar475 TL300 TL
İşleme – Render330 TL90 TL
Yükleme Ve Teslimat230 TL60 TL
Toplantılar / Aramalar / Epostalar1060600 TL
TOPLAM185 Saat 13275 TL

 

Bizim animasyon fiyatlarımızı görmek için buraya bakabilirsiniz.

Şimdi her adımı tek tek detaylı inceleyelim. Her iyi tanıtım animasyonunun arkasında, çalışkan ve yetenekli insanların büyük emeği vardır. Yaratıcı profesyonel ekip, senaryo & metin yazarları, illüstratörler, tasarımcılar, animatörler, seslendirme sanatçıları, ses efektleri tasarımcıları ve çok daha fazlasından oluşur. Bu süreçler bazı ajanslarda ufak tefek farklılıklar gösterebilir fakat süreçlerin genel olarak nasıl çalıştığından bahsedelim.

[CP_CALCULATED_FIELDS id=”32″]

Animasyon Videosunun Oluşturulma Süreçleri

En başında anlaşma ile başlayıp, videonun teslimatına kadar olan süreç en az 2 hafta ile 8 hafta arası sürmektedir. Bu süre, videoyu yapan firmanın senaryo yazımı, tasarım ve çizim, revizyonlar vb. gibi süreçleri etkili yapması için gereken optimum süredir. Bu süreci kısaltmak imkansıza yakındır. Fakat eğer gerçekten çok acil ise, ekip sizin için hafta sonları da dahil olmak üzere mesaiye kalarak çalışabilir, bu genellikle bütçenin artmasına animasyon fiyatları nın artmasına neden olur.

Araştırma & Başlangıç 

Üretici firma sizin markanızı ve amaçlarınızı analiz ederiz. Üretim sürecinin nasıl  olacağı, genel olarak videonun neye benzeyeceği ve elde edilmeyi amaçlanan sonuçlar masaya yatırılır.

Senaryo Yazımı 

Amaçlara erişmek ve izleyiciyi tam olarak sarmak için, işin başlangıcında harika bir senaryoya sahip olmanız gerekir. En doğru ve etkili senaryoyu oluşturmak için bol bol revizyon – düzeltme yapmak gerekebilir. İşin aslı bu süreç tanıtım animasyonun en önemli safhasıdır. Senaryonuz kötü ise bütün emekler boşa çıkabilir. Üretici firmanın gerçekten harika bir senaryo oluşturduğundan emin olmasınız.

Storyboard & Tarz – Stil Oluşturma

Senaryodan sonra, bir sanatçı storyboard’u ( sahnelerin tek tek el ile basit çizimi) oluşturur.

Videonuzun her sahnesinin kalemle ya da dijital şekilde çizimidir. Bu size videonuzun hikayesinin görsel olarak akışının nasıl olacağına dair fikir verir. Bununla birlikte, videonuzun bittiğinde nasıl görüneceğini gösteren statik render edilmiş görüntülerini görürsünüz. Videonuzun renklerini, konseptini ve videonun izlenince uyandıracağı hisler hakkında size genel bir fikir verir. Markanız ile uyumlu olmasına dikkat edin.

Seslendirme

Senaryo ve marka detaylarına dayanarak, profesyonel seslendirme sanatçısı, stüdyoya gider ve senaryodaki seslendirilecek metinleri okur. Bazı firmaların kendi bünyelerinde seslendirme sanatçıları var iken dışarıdan da çalıştırmayı tercih edebilirler. Seslendirelecek metinlerin duyguları iyi yansıtan şekilde okunması önemlidir. Hüzünlü bir hikayeyi eğlenceli bir ses tonu ile okutmanız anlamsız olur. Unutmayın videoda ses kalitesi çok önemlidir.

Tasarım & Animasyon

Çizim sanatçısının, animatörün kullanacağı tüm görselleri çizmeye devam ettiği safhadır.Tamamlandıktan ve seslendirmeler geldikten sonra, animatör her sahneyi kılık kırk yararak, binlerce sahneye varan şekilde, parça parça birleştirerek oluşturmaya başlar. Ayrıca seslendirme ile uygun halde yapmalıdır bunu. Önceden tercih edilen stilde, senaryodaki herhangibir en ufak değişiklik bile animasyonda büyük bir düğüm yaratabilir ve süreçle maliyetlerde artışa neden olur. Animasyon fiyatları tamamen verilen emekle doğru orantılıdır.

Ses Tasarımı

Sesler olmadan video nasıl olur? Tabi ki sıkıcı… Eğer iyi bir firma ile çalışıyorsanız, iyi bir ses efektleri kütüphanesi vardır. İyi bir ses tasarımcısı videoya uyumlu, en kritik anlarda en uyumlu ses efeklerini oluşturandır. Haraketlere uyumlu sesler oluşturur ve videoya en uygun müziği seçer.

Tamamlama

Son olarak editör tüm sahneler elden geçirir, montajlama yapar. Ses, müzik ve sahne montajlamalarından sonra uygun formatlarda üretimini render ederek tamamlar.

Bir Animasyon Firmasında/Stüdyosunda Nelere Dikkat Etmek  Gerekir?

Müşteri İlişkileri

Elde edebileceğiniz en iyi animasyonu ve iyi bir üretim süreci deneyimi yaşamak istiyorsanız, müşterileri ile ilişkilerine dikkat eden iyi bir firma ile çalışın. Firma kurucuları ile direkt iletişime girebilmelisiniz ve istediğiniz her üretim sürecinde fikirlerinize önem verildiğini hissetmelisiniz.

Portfolio’yu Beğenmelisiniz

Daha önce yapılan çalışmaları beğendiniz mi? Fiyattan ziyade kalitesine odaklanın. Şöyle düşünün video ile satışlarınız %20 arttı, bir ayda bile videoya ödediğiniz ücreti elde edeceksiniz anlamına gelir bu. Yaptıkları işler eğlenceli mi? Çizimleri beğendiniz mi? Bu soruları sormalısınız. Mesaj ne kadar iyi görünse de markanızı kötü gösterebilecek çizimler videonun iyi olmasını engeller. Mesajı ne kadar iyi vurgulamışlar? Çalışmalar orijinal mi?

İş Modeli: Nicelik değil Nitelik Önemlidir!

Ayda onlarca, hatta yüzlerce animasyon videosu üreten animasyon firmaları mevcut piyasada. Bu kadar kısa sürede üretilen videoya sizce gerçek anlamda zaman ayırmışlar mıdır? Kalitesi nedir videoların? Çalışmalarını outsource eden çok fazla video üreten firmalardan uzak durun. Paradan kısarak bunlarla çalıştığınızda emin olun uzun vadede markanıza yakışmayan kötü bir intiba bırakırsınız. Yani sadece tanıtım videosu sahibi olmak için animasyon yaptırmayın.

Süreçler & Beklentiler

Eğer serbest çalışan kişiye videoyu yaptırırsanız, kendinizi proje yöneticisi olarak bulabilirsiniz. Tüm süreçleri kontrol etmeniz gerekir. Stres dolu bir sürecin içinde kendinizi bulabilirsiniz. Zamanında teslimat çoğu zaman imkansızlaşır. Üreticinin çalışma disiplinine sahip olmadığını görüp, en sonunda da işinize yaramayan bir video ile kalakalırsınız.

Sadete Ne kadar sürede geliyorlar?

Videoyu izlediğinizde problemi çözüme eriştirecek bilgilere ne kadar sürede erişiyorsunuz? Videoyu izleyenlerin problem ile duygusal bağ kurmaları önemlidir. Eğer çözüme erişmesi çok uzun sürüyor ve sıkıcı bir anlatım var ise, penceredeki “x” butonuna basmaları uzun sürmez.

Fenomen olmuş bir video. Peki bu o kadar önemli mi?

Çok izlenen bir videoya dikkat edin. Bir çok video çok izlenebilir ama aslında sahip olmayı pek istemeyebilirsiniz, nedeni isi bir milyon kişi izlese bile hiç satış arttıramayan videolar olabilirler. Ayrıca böyle bir video oluşturmak için harcayacağınız, enerji ve zamana gerçekten değecek mi düşünmelisiniz. Sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttıracak şekilde videoyu kullanma açısından değerlendirin. Ziyaretçileri alıcılara dönüştürebilen bir video mu ona bakmalısınız.

En az 1 global marka ile çalışmış mı?

Eğer firma büyük markalara iş yaptıysa, bu oldukça iyi bir göstergedir. Başarılı bir firma diyebilirsiniz bunun için.

Kaliteli Senaryo

Sizin yararınıza çalışabilecek bir firma bulmalısınız. Hedef kitlenizi nasıl ve ne kadar iyi tanıyorlar, ürününüzü, yararlarını ne kadar iyi anlatabilirler, istediğiniz sonuçları elde edebilecek deneyimleri var mı? Ne kadar uzun detay verirseniz verin, 2 dakikadan kısa bir senaryo oluşturabilme kabiliyetleri olmalı. En kısa sürede, en etkileyici bir senaryo oluşturabilmelidirler.

Kaliteli Ses Tasarımı

Bunun üzerinde ne kadar dursak azdır, piyasada iyi videolar var fakat sesledirmeleri çok kötü yapılanları da çoğunlukta. Ya çok yüksek sesli ya da cılız bir çoğu. Potansiyel müşterinizi kaybetmemek için kaliteli bir ses yapısı olmalı animasyonun.

Üzerinde durmanız gereken başlıklar:

  • Senaryonuzu sizin yazmanızı mı bekliyorlar yoksa bunu izleyiciyie en etkileyecek şekilde senaryo üretebilen kendi ekipleri ile yapabiliyorlar mı?
  • Kullandıkları müzik kaliteli mi? Yoksa sıradan ve video ile uyumsuz mu?
  • Ses efeklerini etkin kullanabiliyorlar mı?
Share this post
  


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.